Oturduğu yerden ekmek yemekten, kendi fırınında ekmek yapmaya kadar gitmeyi düşünen bir delinin aklından geçirdikleri

Pazar, Ekim 31, 2010

Bugün benim bayramım

Bugün saatlerin geri alınması hem iyi hem de kötü oldu. Dün, gece gezmem 1 saat uzadı, ve 1 saat daha gezmem çok da hayırlı olmadı. Ama biricik pazar günüm 1 saat uzadı ve işte bu süper oldu. 1 ekstra saat ne kadar da farkettiriyormuş! İyi arkadaşlarla süper bir sushi yemeğinden sonra, kitapçının yemek bölümüne yaptığım küçük gezi, bu akşam için beni iyice heyecanlandırdı. Kitaplarda en çok gözüme çarpan şey hem basit hem de neredeyse herkesin sevdiği brownie. Brownie konusunda pek deneyimim yok, mutfağın tuzlu tarafının en büyük destekçisi olmama rağmen, tatlıyla aram pek yok(Tüh!). O yüzden yorumlarıma pek güvenmeyin, yarın iş yerinde kamuoyuna sununca tam notunu veririm. Türkçesini düşündüm taşındım bulamadım, bravni, ıslak kek falan diyemeyeceğim, bal gibi brownie işte Osmanlı mutfağından değil ya, basbayağı Amerikalı canım. Bu arada ülker ürünlerine niye ingilizce isim verip, reklamlarında inatla Türkçe okutuyor?Golden değil, goldın, finger değil fingır ya!Türkçe okutacaksan niye ingilizce isim koyarsın ki?! Neyse. Aldığım kitaplarda da bir sürü brownie tarifi var, bu haftayı brownie haftası olarak ilan ediyorum. İlk deneyeceğim, 'Flourless Gooey Brownie'. Adını cadılar bayramına yakıştırdığım için bu tarifle başlıyorum. Bu ekstra saat yüzünden midir nedir, ben bir adım daha ileri gidip üzerini süsledim falan kendi çapımda.Hadi bakalım, happy halloween!


Flourless Gooey Brownie- türkçesi zorladı biraz beni, unsuz akışkan brownie?


225 gr bitter çikolata ben 120 gr sütlü, 120 gr bitter kullandım, paketler 80 grlık, başka nedeni yok
3 yumurta, çırpılmış
225 gr tereyağı gözüme çok geldi 125 grlık 1.5 paketten biraz az kullandım
150 gr öğütülmüş badem
2 çay kaşığı vanilya esansı 1 CaK vanilya, 1 ÇaK badem esansı
100 gr ceviz ceviz ve badem fazla geldi, direkt kullanmadım
200 gr şeker brownie hamuru baya tatlıydı, sadece 100 gr kullandım


Tarif baya basit aslında, yemesi dışında 1 saat sürüyor sadece yapılması. 


Öncelikle tüm çikolataları bir tencerenin içine kırarak başladım. Sonra tereyağını da aynı tencereye koymam gerekiyordu ama gerçekten içim elvermedi.225 gr tereyağı nasıl bir ölçüdür???butter, butter, more butter da, ııh gerçekten midem kalktı. o yüzden 1.5 paketten biraz daha az kullandım. Tereyağını küçük küplere bölüp tencereye koydum, erimesi kolaylaştı.


 Kısık ateşte yavaş yavaş karıştırıp, bana bile muhteşem görünen bir sıvı çikolata oldu. 


Bu arada, bir tutam da tuz ekledim, alışkanlık, bence çikolatanın tadını ortaya çıkartıyor. Önce tarife göre 200 gr şeker ölçtüm ama, yine gözüme fazla geldi, çikolatanın tadına baktım, olacak gibi değildi, 100 gr koydum sadece.

Karışımı ocaktan alıp kenara soğumaya bıraktım. Brownie karışımım soğurken, çiğ bademleri insan yiyecek boyuta getirmek için kolları sıvadım. Önce rondo diye düşündüm ama temizlemesi büyük sıkıntı ve bir anda un ufak edebiliyor her şeyi, biraz kontrolsüz. İş başa düştü direk bıçakla parçaladım, öbür elini bademlerin üzerine siper etmekte yarar var yoksa her yere fırlayıveriyorlar.


 Ufaltılmış bademleri de brownieme ekledim. Başka bir tabakta 3 yumurtayı çırptım, ve çikolata soslu omlet yememek için, soğuduğuna iyice emin olduğum çikolata karışımına yavaş yavaş yedirdim. 



1 çay kaşığı vanilya, 1 çay kaşığı da badem esansını da ekledikten sonra, yağlanmış borcama yerleşen brownie artık 180 derecelik fırına hazır! 


Tarifte 25-30 dk yeterli diyordu ama ben 40 dk pişirdim.




 Gooey, akışkan anladık da, benimki katı bile değildi. Bu arada cadılar bayramı şerefine bir numara yapıp, Güzel Hanım'ın mutfak defterinden sayfa aşırıp, kendimce bir stencil hazırladım. Kendimce dediğimi tekrar hatırlatırım.


10 parmağımda 10 marifet gördüğün gibi. Sonunda pişen browniemi fırından aldım ve soğumaya bıraktım. Sabırsızlık çok kötü şey, hemen resim çekip sonuçları görmek istediğimden, sıcak brownienin üzerine şekillerimi yerleştirdim vee çay süzgecinden aşağıya pudra şekeri boca ettim. 


Kağıttan şekilleri kaldırırken üzerilerinde biriken şeker, muhteşem tasarımımı biraz bozdu ama, olsun artık o kadar da canım.


Tabii sıcak brownieyle buluşan pudra şekeri eridi. Pudra şekerinin eriyebileceğini aklımdan bile geçirmemiştim, yine bir ders almış oldum. Ya sabır. 
Browniemi 1 saat soğumaya bıraktım, bir parça denedim bence gayet güzel olmuş. Yarın iş yerimden gelen yorumlarla karşınızda olacağım. Herkesin cadılar bayramı kutlu ve tatlı olsun. BOO!

1 yorum:

  1. butun tarifi degistirmis olmana bayildim.medeni cesaretinden oturu kutluorum seni. benim de bi brownie tarifim var. bitter cikolata icin migros un bitter ini kullaniorum. baya marka denedim. en iyisi olduguna karar verdim.

    YanıtlaSil