Oturduğu yerden ekmek yemekten, kendi fırınında ekmek yapmaya kadar gitmeyi düşünen bir delinin aklından geçirdikleri

Salı, Kasım 23, 2010

3, 2, 1, limonlu, mandalinalı bar

Süper stresli olduğum şu günlerde, mutfakta oyalanmak gerçekten en güçlü ilacı yaya bırakır. Tarif bulmak, okuyup anlamak, malzemeleri ayarlamak, o, şu, bu derken zaman geçiveriyor. Kanatlı cupake'imin başarısından sonra beni tutabilene aşk olsun. Melek dedik, şeytan dedik, günah çıkartma derken, allah ziyan edenleri sevmezmiş. 7 yumurta sarısını ne yapabilirim? Damar çeperlerime savaş açıp, bir omlet yapabilirim, ama yok zaten detoks peşindeyim. Ne yapsam diye debelenirken, aklıma google'a sormak geldi. 7 yumurta sarisi+tatlı+tarif yazınca, önüme çıkan binlerce sayfadan Delicious Lemon Bars kupayı aldı. Evet limonlarla kafayı bozdum ama hem ekşi hem tatlı, hem hep buzdolabında mevcut, rengi inanılmaz, kokusu muhteşem, sevmeyeni yok, neden olmasın? Lemon Bar dedikleri şey, özünde kurabiye üzeri limon kreması. Teoride gayet basit, yapması da gayet kolay. Tadı, rengi, görünüşü ise bir o kadar alengirli. Tabii ki ben tarife uymadım, bir iki değişiklikle olduğundan daha da ekşi ve renkli bir hale getirdim. Hadi bakalım, artık affettirdim herhalde kendimi.


Delicious Lemon Bars- Limon ve Mandalinalı Bar


Kurabiyemsi bölümü için


1 1/4 cups un
1/2 cup pudra şekeri
1/2 ÇaK tuz
1 stick tereyağı 100 gr tereyağı


Limon kreması için Limon+Mandalina kreması için


7 yumurtanın sarısı
2 yumurta
1 cup+ 2 ÇK şeker
2/3 cup limon suyu (4-5 limon) 2 limon+1 mandalina
1/4 cup limon rendesi 2 limon+1 mandalina rendesi
1/2 stick tereyağı 60 gr tereyağı
3 ÇK krema
Vanilya esansı




Hem israftan kaçınıyorum, hem de mutfakta yaşadığım mutluluğu uzatıyorum bir tarif daha yaparak. Alan mutlu veren mutlu sanırım. Evet, yumurta manyaklığı başlasın.


Öncelikle, pişmesi gerektiğinden kurabiyemsi bölümü yaptım. Tüm kuru malzemeleri elekten geçirerek kaba aldım.

Tarifte tereyağını soğukken kuru malzemelere yedirmemi söylüyordu ama yumurta çırpmaktan yprulan sağ kolum isyan etti ve ben yine tereyağını eritip koydum. Hemen karıştırıp, gayet gelişigüzel, kuma benzeyen bir karışım elde ettim.

Yapacağım borcamı yine folyoyla kaplayacaktım ki, baktım tarif de aynı şeyi yapmamı söylüyor. Demek ki ben de doğru bir şeyler yapıyorum artık.Yalnız tarifte bir dik, bir  yatay olarak iki folyo kullanın ve son folyoyu yağlayın diyor çünkü sanırım yapacağımız limonlu bar yapışkan ve kırılgan. Folyodan da çalmayın lütfen, kenarlardan artsın baya, ordan tutup kaldıracağız sanırım tatlıyı. Folyolu borcama döktüğüm karışımı, spatulayla kıyıya köşeye heryere iyice dağılacak şekilde bastırdım. Aynı kalınlıkta olmasına dikkat edin diyeceğim de, baya zor bir iş, olduğu kadar, pay hamuru kıvamında yapıştığı zaman, 180 derecelik fırına attım.

Kurabiyemsi pişerken, sırada limonlu krema var. Geçen Lemon Meringue Pie'dan baya idmanlıyım bu konuda, haydi bakalım. Önceki tariften kalan tüm yumurta beyazları+2 tam yumurtayı ora boy bir tencereye aldım. İyice karıştırdım.

Bu arada artık limon suyu ve rendesini eklemem lazımdı. Güzel Hanım izinde olduğundan gerçekten limon sıkasım hiç yoktu, sevmiyorum işte ya. Tarif 4-5 limon diyordu, buzdolabında bir tane de mandalina buldum, değişiklik olsun diye ekleyelim dedim.

Yalnız söylediğim gibi limon falan sıkmak istemiyordum, o yüzden köşede duran sebze/meyve sıkacağına gözüm takıldı. Annemi arayıp limon sıkıp sıkamadığını teyit ettikten sonra, 2 limon+1 mandalina attım içine. Baya bir debelendi alet, garip sesler çıkardı ama yaptı. Normalde 4-5 limondan çıkması gereken suyu, 3 meyveden aldım. Ama sanırım herşeyini sıktığı için öyle oldu. Biraz korktum açıkçası, kabuk mabuk demeden sıkıverdi alet, ekşi olabilir tatlımız.

Gerçekten bir canavar bu alet, 2 limon ve 1 mandalinadan kalan bunlar.

Elde ettiğim meyve suyunu da, şeker ve tuzla beraber karışıma ekledim ve iyice karıştırdım. Artık altını orta ateşte açtım ve karıştırmaya başladım. Tereyağını da küçük parçalara ayırıp karışıma ekledim.

Homojen ve kalın bir sıvı elde edene kadar, sürekli karıştırarak limonlu kremayı 5 dakika içinde hazırladım. Bu arada 20 dk sonunda kurabiyemsi bölüm de altın renginde ve muhteşem kokuyor!

Hazır olduğuna inandığım kremanın hemen altını kapayıp, seri bir şekilde süzgeçten geçirdim. Bu arada içine hemen vanilya esansı da koydum ve karıştırdım.

Tezgahta beklemekte olan ılık tabana, limon kremasını döküp, 180 derecelik fırına koydum.

15 dakika sonra Limonu Mandalinalı Bar hazır! Şimdi en zor bölüm. 2 saat, tatlıyı yalnız bırakmak gerekiyor. Borcamı soğutma teline oturtup, unutmak gerek. Ben evden çıkacağım için(ya da sabırsızlıktan) 1.5 saatte folyoyu borcamdan çıkarttım, biraz daha beklesem kötü olmazmış açıkçası. Ekmek bıçağı tipinde, tırtıklı bıçakla parçalara ayırdığım Limonlu Mandalinalı Barları servis için tabağa alıp üzerilerine bol bol pudra şekeri eledim.

İşte Limonlu Mandalinalı Bar! Mandalina eklentisi iyi olmuş, biraz daha ekşi ve doygun bir tadı var. Buzdolabında üzeri kapalı saklayın, Enjoy!!!


2 yorum:

  1. Malzeme listesinde 7 adet yumurta sarısı hazırlanışı bölümünde yumurta beyazı olarak geçiyor acaba hangisi doğru? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Dogrusu yumurta sarisi olacak, resimlerde de goruldugu gibi, ben yanlis yazmisim, pisirmeye devam!

    YanıtlaSil