Oturduğu yerden ekmek yemekten, kendi fırınında ekmek yapmaya kadar gitmeyi düşünen bir delinin aklından geçirdikleri

Pazartesi, Kasım 08, 2010

E hani ekmek aşkınaydı?

Blogu açtık, ismini ekmekaskina koyduk, e hani ekmek nerde? Unuttum ekmek olayını tamamı ile! Tatlı sevmememe rağman tatlıya baya bir takıldım bu aralar. Koymayı unuttum ama hafta sonu halam ve babaannemle gittiğimiz 5 saatlik brunch/öğlen/çay saati/akşam yemeği tarzı Çırağan gezimizde yediğim muhteşem key lime pie'dan bahsetmeden geçemeyeceğim. O nasıl bir tattır?


 Bir sonraki atılımımda direk key lime pie yapmak zorundayım bunu anlamış olduk. Key lime pie tabakta yalnız kalmasın diye aldığım öbür tatlılar da fena değildi, malum La Duree'nin açılacak olmasıyla patlayacak makaron furyası buraya da sıçramış ama ıııh, olmamış. Makaron için Divan diyorum La Duree gelene kadar. Makaron yapmaya falan çalışmayacağım bu arada, hiç uğraşamam, o kadar dantel detay, sanat işlere giremem ben gerçekten. Daha çok göz kararı, hata yapma olasılığının düşük olduğu tariflerde buluşmak üzere...

Tatlı sevmiyordun değil mi sen??

Neyse, yine konudan şaştım. Brownie, blondie, simit, bişi yapmamışsın ne yazıyorsun tipi postlarımdan sonra, artık ekmek zamanı olmalı diye düşündüm. Baya bir zamandır topladığım tariflerin içinde gezerken, tek tek bakarak seçemeyeceğimi anladım. Gözlerimi kapattım, parmağımı bookmarks listemin üzerinde rastgele bir yere koydum ve açtım! Var mısın yok musun havası oldu biraz ama, bizimki de ekmek işte. Veeee Whole Wheat Irish Soda Bread. Çok da iyi oldu, marketin bana yanlışlıkla yolladığı sağlıklı 7 tahıllı unu da kullanmış olurum, başka türlü nükleer savaşa kadar dolapta duracak yoksa. Tarif gayet basit, sodalı yani karbonatlı ekmek de baya muhteşem bir şey, hafif ekşi gibi ve tereyağı veya kremalı peynirlerle çok güzel gidiyor gerçekten. Dışı da kıtır kıtır ve son derece doyurucu. Bir de buzlu cola zero. Tamam oldu bu iş. Bu arada Modern Family ne kadar muhteşem bir dizidir, ekmeği beklerken izledim mutfakta, izlemeyen izlesin. Akşam yemeğine Benan'ı beklerken atıştırırım önce, getireceği etin yanına muhteşem olacak.

Whole Wheat Irish Soda Bread- Tam Tahıllı Karbonatlı Ekmek      200 derece fırın


1-1/4 cups tam tahıl unu 1-1/2 cups kullandım çünkü hamur biraz vıcık vıcık kaldı, un olarak da Söke'nin 7 tahıllı ununu kullandım süper oldu

1 cup un

1 ÇK toz şeker bal kullandım, 1 ÇK

1 ÇaK karbonat

1/4 ÇaK tuz 1 ÇaK tuz

4 ÇK tereyağı

1 cup kuş üzümü kuş üzümü mü?öööğhk, hayır teşekkürler

1 cup yağsız yoğurt 3/4 cup süzme yoğurt kullandım, yağsız yoğurt dünyanın en gereksiz şeyi bence, kullanmayı ve yemeyi reddediyorum

3 ÇK süt

1 ÇK su

Eveet, ekmek aşkıma geri dönüyorum. Öncelikle 2 farklı unu, tuzu ve karbonatı aynı kaba eleyerek başladım. Yapmasam da olurdu sanırım çünkü tam tahıllı unun içinde 7 çeşit olduğundan, süzgeçten geçemediler. Aaah aaaah, mantık hatası.

Tarif, sonrasında tereyağını un karışımına yedirmeyi söylüyordu ama daha önce soğuk tereyağı/un karıştırma deneyimlerim hüsranla bittiğinden, ben direk tereyağını eritip öyle ekledim, bal gibi de oldu. Islak kum görüntüsünü yakalayıncaya dek karıştırdım.
Islak kum mu?

Yoğurt, süt ve suyu da ekleyip karıştırdım. 

Hamur biraz ıslak oldu, o yüzden tarifteki yoğurdu azalttım ve unu yükselttim. Ben de un ekledim ve ekmeğim fırın için hazıııır! Ama değilmiş, çünkü fırın tepsimi, brownie'lerimi restorana götürmek için kullanmıştım. Ve orada bıraktım. Hımmm borcamla ekmek olmaz. Baya bir düşündükten sonra, et için çıkarttığım dökme demir tavamı gördüm. 

Mutfağımın bir numaralı adamı olan bu tava, önceki yazımda da bahsettiğim Paula Deen'in de çok kullandığı bir edevat. Kendisi muhteşem biscuitlerini (kfc stili) hep dökme tavalarda yapıyor, neden olmasın diyerek ekmeğimi demir tavaya oturtup, üzerine de X şeklinde bir kesik attım. Bu arada fırının alt gözüne borcam içinde su koymayı unutmadım, ekmek yapıyorum değil mi?

Tarifte fırına koyduğum ekmeği sadece 30 dk pişirmem öneriliyordu. Olmadı tabii ki. Sanırım bizim fırında bir sıkıntı var. Gerçekten daha yavaş pişiriyor.

55 uzuuuun dakika ve 3/4 modern family bölümü sonunda ekmeğim mideme servise hazır! Benan da tam servise hazırlarken geldi, diyet kafasında olduğundan sadece koklamak ve bakmakla yetindi ne yazık ki. Bu arada diet mi diyet mi diye bir soru geldi ben bunu yazarken yanımda yatan Benan'dan, www.tdk.gov inanılmaz bir site.

Tadına baktım, i-na-nıl-maz!!! Ekmek soğumadan boşalan tavaya etleri de atıp bir ziyafet çektik. Benan ekmeğin rüyalarına gireceğini söylemekle yetindi, ben ona diyeti bitince en kral ekmeği yapacağım haberi yok. İlk ekmeğim cepte, herkese iyi geceler, 20:30'da Glee var kaçırmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder