Oturduğu yerden ekmek yemekten, kendi fırınında ekmek yapmaya kadar gitmeyi düşünen bir delinin aklından geçirdikleri

Salı, Kasım 23, 2010

Kanatlı cupcake

Küçükken, yan komşularımız Amerikalı bir aileydi. Benim yaşımda 2 kızları vardı, Jennifer ve Emily, taşınana kadar en iyi arkadaşlarımdı. Evlerine gitmeye bayılırdım çünkü hiç görmediğim türlü türlü şeyler vardı oyuncak olsun, kitap olsun. Ama en inanılmaz şeyler annelerinin mutfağında saklıydı. Mini marshmallow'lu sıcak çikolata'dan tutun, tüpten çıkan sıvı peynire, oyuncakçı gibi bir mutfaktı. Benim en sevdiğim şey ise, doğum günlerinde yapılan pofuduk kar beyazı kek ve üzerindeki pembe kremasıydı. Yıllar sonra öğrendim ki, bu kek Amerikan mutfağının demirbaşlarından biri olan Angel Food Cake. Kekin özelliği gerçekten inanılmaz hafif olması. Isırdığınızda bir bulutu ısırırcasına pamuk gibi, vanilyalı, bembeyaz bir kek. Gerçekten her evde bulunan, marketlerde bir sürü hazır karışımı bulunan bir kek bu. Tam zıttı bile mevcut, çikolata bombası Devil's Food Cake, artık o da belki bir sonraki post'a. Esen'in bana blogumu ihmal ettiğimi hatırlatırcasına aldığı cupcake kağıtlarını kullanmak istediğimden, cupcake olarak yapılabileceği bir tarif aradım. Ve buldum. İşte postsuz geçen 1 haftadan sonra, günah çıkartmışçasına hafif bir kek.

Angel Food Cupcake- Bunu da çevirmeyeceğim, sadece merak edenler için Melek Yemeği;)


180 derece fırın

Cupcake'ler için

3/4 cup şeker(1/4 ve 1/2 olarak ayrılacak)
1/2 cup un
7 yumurta akı, oda sıcaklığı
1/2 ÇaK cream of tartar 1 ÇaK kullandım, benim yumurta akları bir türlü çırpılmadı
1/8 ÇaK tuz
1 ÇaK vanilya esansı
2 portakalın rendesi Gerek yok, koymadım
1 paket beyaz çikolata
Renkli pasta süsü

Kreması için

1 cup krema
1/2 ÇaK vanilya esansı
1 ÇK şeker
Kırmızı renk gıda boyası -Ben üzerini aynen komşumunki gibi pembe yapmak istedim


Öncelikle her zamanki gibi kuru malzemelerimi eleyerek başladım. 1/4 cup şeker+1/2 cup un+tuz. Her eleyişimde daha da şaşırıyorum ve bu işlemin gerekliliğini bir kez daha anlıyorum, hem şekerin hem de unun içinde koca koca topaklar oluyor.

7 adet yumurta akını ayırdım, sarılarına yazık olacak diye başka bir tarif arayışına girmeyi aklımın bir köşesine yazdım. Yumurta akı gerçekten sinirlerimi bozuyor, vıcık vıcık oooof.

Bu hayattan bir türlü ders alamama sorunum her yerde karşıma çıkıyor sayın okuyucu, çırpacak 7 yumurta akım var fakat hala mikserim yok. Akılsız başın cezasını bu sefer de eller çekecek.

Eller demek yanlış oldu sanırım, çırpmaktan alt kollarım resmen tutuldu. Ama yumurtaların çokluğundan mıdır, havadan mı, benden mi, bir türlü sertleşmedi yumurtalar. Bu arada artık 1/2 cup şekeri ve vanilyayı ekledim.


Cream of tartar takviyesi ile biraz daha elle tutulur hale geldiler, ama şevkim kırıldı baya. O yüzden ekstra cream of tartar ekledim. Biraz hile yapıyorum, olacak o kadar. Sonunda 'soft peaks' halini alıp sertleşen yumurta aklarına, un+şeker+tuz karışımımızı yavaş yavaş, fazla karıştırıp yumurtaları söndürmeden karıştırıyoruz.


Karışım gerçekten de porselen diş derecesinde beyaz oluyor. Boşuna melek keki dememişler. Ben burada olaya müdahale edip, hamura renkli pasta süsü ekledim. Pişince eriyip, içini rengarenk yapacaklarını umuyorum, kağıt üzerinde sıkıntı yok. Şimdilik.


Tarifte portakal rendesi vardı, ben onu çıkarttım. Yerine her cupcake'e 1 kare olmak üzere beyaz çikolata ekliyorum. 

Muffin kalıbına, cupcake kağıtlarını koyup, her birini yarıya kadar hamurla doldurdum. Sonra hamurun içine birer adet çikolata koyup, üzerini kapatacak kadar hamur ilave ettim.

180 derecelik fırına koyduğum cupcake'ler pofuduk pofuduk oldular hemen! Bu arada bir kaba krema+vanilya+şekeri koyup iyice karıştırdıktan sonra, içine yumurta çırpacağını da koyup, buzdolabında yarım saat beklemeye koydum, tarif öyle diyordu, bir bildiği var herhalde.

Tarifte 18 dk diyordu ama benim sipo fırın yine pişiremedi, ben 25 dk kadar tuttum fırında. Üzerleri tatlı bir kahverengi olana kadar sabretmek gerek.

İşte bu!!!!!!Ne soğumasını, ne de kremasını bekleyemeden yedim, kendime 10 üzerinden 10 verdim gerçekten yağsız olduğu için çok hafif ve yumurta akları nedeniyle süngerimsi.Anlatamıyorum, yemek gerek.

Cupcake'leri hemen muffin kalıbından çıkartıp soğutma teline aldım. Bu arada da iyice soğuyan kremayı alıp çırpmaya başladım. Kırmızı gıda boyası da ekleyince, komşumun tatlı doğum günü pembesini bulmuş oldum!

Bulduğum en küçük torba olarak, buzdolabı torbası alıp içine kremayı doldurdum. Bir köşesinden küçüçük bir parça kesip, kendime krema torbası yaptım.

Veeee işte Angel Food Cake Cupcakes with White Chocolate- Kanatlı Beyaz Çikolatalı Cupcake!!!!!

Renkli kişiliğini de göstersin, budur!


Yumurta sarılarını unuttum sanmayın, 2. tarif yolda...Geri sayım başladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder